Mali servis

Redovno održavanje motora

Mali servis

Redovno održavanje motora

Mali servis motora je poput pranja zuba. Mora da se obavlja na vreme i redovno kako ne bi došlo do većih kvarova. Ne znači da do kvarova nikada neće doći ako se servisi obavljaju na vreme ali ako se ne obavljaju rizik od kvarova je mnogo veći a radni vek motora se skraćuje
Sam termin "mali servis" je nakako uobičajen na našim prostorima kada govorimo o redovnom održavanju vozila koja su izašla iz garancije. Podeljena su mišljenja oko toga na koliko se obavlja ali okvirno je to 8-15 hiljada pređenih kilometara ili jednom godišnje. Mi smo sličnog mišljenja. Ako je vozilo sa manje od 100 000km i ne vozi se u otežanim uslovima, mali servis savetujemo na najviše 15 000km. Za sve ostale preporuka je 10 000km ili godinu dana, šta pre nastupi.

SCT Mali Servis Šta se radi na malom servisu?
  • Zamena motornog ulja.
  • Zamena filtera motornog ulja.
  • Zamena filtera vazduha.
  • Zamena filtera goriva(ako je predviđeno).
  • Zamena filtera kabine(vozila sa klima uređajem).

U našem servisu serviseri takođe imaju obavezu da odrade i sledeće radnje: kompletnu dijagnostiku svih centrala na vozilu, vizuelni pregled trapa, sistema za upravljanje, sistema za kočenje, reset servisnog intervala, zamenu sijalica, kontrolu/dopunu svih tečnosti (AdBue-a, tečnost za pranje vetrobrana, Antifriza....), otvore štampanu i elektronsku servisnu knjižicu, ispune servisni karton.


Određani broj vozača preskače zamenu filtera goriva na svakom drugom servisu. Takođe filter kabine menjaju tek na proleće kada hlađenje klimom postane potreba. Procenite sami koliko je ovo pametno. Naša preporuka je da se svi filteri menjaju na svakom servisu.

Koje ulje sipati?
SCT Ulja Na ovo pitanje najčešći odgovor naših vozača je naziv prozvođača ulja: Castrol, Shell, Mobil, Selenia, Total, ELF... Što je apsolutno pogrešno. Možete da preferirate neki brend to nije problem ali najbitnije je da znate šta je proizvođač predvideo, koju specifikaciju za vaš motor i koji viskozitet.
Koje specifikacije neko ulje zadovoljava možete pročitati sa zadnje strane pakovanja ulja. I najčešće se obeležavaju na sledeći način: API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; MB 229.3; VW 502.00/505.00; Renault RN0700, RN0710, Fiat 9.55535-N2 i 9.55535-M2...
Dakle treba da znate da je za vaš motor propisano na primer "VW 505.00 / 507.00 viskoziteta 0W-30" i možete izabrati bilo kog proizvođača koji zadovoljava tu specifikaciju. Takođe i u okviru jednog proizvođača postoje nekoliko ulja koja zadovoljavaju istu specifikaciju, neka su predviđana za komercijalna vozila, neka za vozila koja se koriste u otežanim uslovima, na auto trkama.... Dakle izbor nije tako jednostavan, samo izabrati brend i 5W-30. Ako niste preterano upućeni, najbolje je da izbor prepustite servisu koji Vam održava vozilo. Ali i ovo nije uvek najpametniji izbor. Veliki broj servisa često nabavlja ulja u velikim količiama i na raznim akcijskim popustima. I vrlo rado će vam nahvaliti upravo to ulje koje imaju u najvećim količinama i na kojem ima najveću zaradu.
Izbor ulja nije zanemarljiv naročito kod novijih vozila. Proizvođači između ostalog zahtevaju određene specifikacije kako bi smanjili naslage na DPF filteru koje nastaju sagorevanjem ulja. Određana količina ulja uvek se sagoreva tokom procesa rada motora i naslage na DPF-u nastale od tog sagorevanja ne mogu biti uklonjene regeneracijom. Dakle izbor ulja igra veliku ulogu u tome koliki će vek biti DPF filteru.

Koje filtere ugraditi?
SCT MAN filteri Proizvođača filtera ima na stotine. A cene su u velikom rasponu. Na primer filter goriva može da košta i do 5 puta manje u nekom kineskom brendu nego recimo u MAN-u, Knecht-u... ili nekom sličnom kvalitetnijem proizvođaču. Za izbor najbolje je gledati cenu. Ni jedan filter koji je ispod neke srednje cene ne treba ugrađivati. Ako vozite relativno novo vozilo sa malo kilometara, nema dileme birajte najkvalitetnije. Ako vozite vozilo sa 200+ hiljada i puno godina možete korititi i neku srednju klasu. To je bar naš savet.
Takođe bitno je da pre nego poverenje ukažete nekom servisu obratite pažnju na to da li na ponudi/profakturi stoje nazivi brenda ulja i filtera. Uobičajeni trik je nabrajenje (filter ulja, filter goriva... usluga 1000 dinara) bez istaknutog naziva proizvođača. Usluga se navodno malo tarifira jer se zarada napravi upravo na no name filterima koji se naplate po ceni kvalitetnih.
Naša preporuka su sledeći proizvođači: MAN, Knecht/Mahle, Hengst...

Koja je cena?
Početna cena za uslugu je 1500 dinara. Cena usluge zavisi od obima posla. A cena delova od izbora proizvođača. Ako nas kontaktirate u toku radnog vremena, poslaćemo vam ponudu najkasnije za 30 minuta. Obavezan podatak prilikom kontakta je broj šasije!
Nema potrebe za nekim komplikovanim zakazivanjem. Samo nam se obratite na neki od sledećih načina i mi ćemo Vas pozvati i oko svega se dogovoriti

Bitna napomena je da na ovaj način kod nas zakazan servis ne podrazumeva ostavljanje vozila u servisu. Svi delovi su unapred pripremljeni, servis se obavlja u roku od 45 minuta do 2h (zavisi od vozila). Dok se usluga obavlja možete sačekati u našoj klimatizovanoj prijemoj prostoriji uz WI-FI, TV, posluženje...
SCT ShowRoom
Zatražite ponudu:






SCT NA FACEBOOK-U




MOGUĆNOSTI PLAĆANJA


Cards
Sve usluge Safe Chip Tuning-a možete platiti virmanski (preko računa), gotovinom ili platnim karticama Visa, MasterCard, Maestro ili DinaCard.
scroll up