Ukratko o našoj chip tuning usluzi
i onome što mi nudimo pod tim nazivomChip Tuning je usluga povećanja snage i obrtnog momenta motora. I to je primarna svrha ove usluge. Svi drugi benefiti ako postoje su sekundarni. Veoma je važno da ovo zapamtite iz razloga što se pod nazivom "Chip tuning" nudi sve i svašta pa vaša očekivanja mogu da se ne poklapaju sa našom ponudom. Što nikako ne bi bilo dobro. Naša ponuda usluge "Chip tuning" podrazumeva povećanje obrtnog momenta i povećanje snage u skladu sa našom procenom i u zavisnoti od mogućnosti konkretnog agregata. Gotovo uvek dolazi i do povećanja krajnje brzine. Sve promene vršimo u zoni od 80% pritiska pedale gasa pa na više (uglavnom na 100%). Dakle nikakve trikove sa skraćenjem hoda pedale gasa kako bi auto reagovao na sam dodir pedale ne izvodimo. Postignuta pojačanja verifikujemo merenjem na Eddy current šasijsjkom dinamometru čija je namena upravo merenje snage i obrtnog momenta vozila.
Možemo da je uradimo na skoro svim vozilima koja poseduju motorni računar (ECU). Međutim Safe Chip Tuning iz više razloga ne radi sledeće:
- Dizel i benzinske atmo motore (bez turbine).
- Vozila starija od 2008. godišta.*
- Vozila na kojima su vršene mehaničke prepravke izvan našeg servisa(ugrađivan veći turbo, druge dizne...).
- Vozila sa preko 300 000km pređenih.
Takođe ne radimo vozila koja su se u praksi pokazala kao problematična, vozila kod kojih je dobitak neznatan, vozila sa velikim brojem dokazanih fabričkih nedostataka...
Safe Chip Tuning predstavlja chip tuning koji po svom nazivu treba da predstavlja nešto sigurno i bezbedno. Znači ne radi se o mapama koje izvlače maksimum iz agregata već o razumnom povećanju snage sa velikom pažnjom na trajnost vozila nakon intervencije.
Kroz višegodišnje iskustvo u ovom poslu zaključili smo da je povećanje obrtnog momenta veći problem od povećanja snage. Zato naše modifikacije nisu preterano impresivne na prvu probu. Vozilo ne potpisuje trećom i ne lepi za sedište sa 1500 obrtaja. Trudimo se da kriva snage prati fabričku krivu snage tako da razilaženje na malim obrtajima bude blago. A tek na 3000 do 4000 obrtaja dobijate najveće povećanje snage. To zapravo znači da je očekivani dobitak na obrtnom momentu oko 20% a na snazi oko 25-30%. Nećete nas ubediti da uradim suprotno! Da pojačavamo obrtni moment jer vi nikad ne vozite preko 2000 obrtaja. Samo dajemo primer, jer često bude takvih zahteva. Što se tiče većeg povećanja snage tu sve zavisi od naše procene vas kao vozača i stanja vozila. Ako procenimo da ima mesta za više možemo se dogovoriti da pojačanje snage bude veće od pomenutih procenata. Ali u tom slučaju važe cene za stage 2, koje su 50 do 100% veće od redovnih cena za stage1. Takođe postoji mogućnost i ozbiljnih tuniranja koja uključuju ugradnju veće ili hibridne turbine, većeg intercoolera... Ali to se ne može u ovom kratkom tekstu opisati pa ukoliko imate potrebu za takvom uslugom obratite se preko kontakt strane. Naravno takve modifikacije više nemaju veze sa ovim SAFE, to su već ozbiljna povećanja snage i rizici postaju veći. Naravno i ulaganja budu daleko veća.
Modifikacije softvera zarad povećanaja snage se isključivo rade od vašeg originalnog softvera i svako vozilo se radi posebno. Što znači da nema nikakvih kopiranja mapa, skidanja sa interneta i sl. Međutim ukoliko se prilikom dijagnostike utvrdi da ja na vašem vozilu već rađen reprogram odnosno da u vašem motornom računaru nije originalni fabrički softver (rađen je chip tuning, egr-off, dpf-off...). I ako se utvrdi da je neophodno vraćati motorni računar na fabrička podešavanja. Cena usluge se uvećava za 50 do 100% u odnosu na dogovorenu. A sve u zavisnosti od vremena potrebnog da se podešavanja vrate na fabrička.
Safe Chip Tuning koristi apsolutno sve licencirane softvere počevši od Windows operativnog sistema pa do aplikacija za modifikaciju fajlova. Takođe za čitanje i upisivanja softvera koristi se isključivo originalni licencirani alat.