FCA EDC15C7 – EGR isključivanje
Motorni računar ili ECU EDC15C7, ugrađivao se u vozila Fiat, Alfa Romeo, Lancia od 2000. godine. U modele sa dizem motorom zapremine 1.9L i 2.4L, poznatiji po oznaci JTD. Ovi motori su bili Euro 3 norme što znači da su morali imati ugrađen EGR ventil. U ovom tekstu detaljno ćemo opisati sve načine kojima može da se izvrši EDC15C7 EGR isključivanje ili kako se to najčešće kaže EGR-off.
Memorija u kojoj je sadržan upravljački softver za računar EDC15C7 u FCA grupaciji vozila je flash 29F400. Danas čitljiv sa mnogo legalnih ali i kopiranih alata, kako povezivanjem na pinove, na OBD konektor, u boot modu… U najgorem slučaju na programatoru. Veličina fajla je 512KB
EGR (Exhaust gas recirculation) ili AGR(Abgasrückführung) je ventil koji u toku rada motora regulše postotak izduvnh gasova koji se umesto da budu ispušteni kroz izduvni sistem, bivaju vraćeni u motor.
Metoda isključivanja preko EGR setpoint mape
EDC15C7 procenat vraćenih izduvnih gasova kontroliše preko 16-bitne LoHi mape, dimenzija 16*16. Izražena je u mg/stk Air mass-e, sa faktorom 0,1 a vrednost vraćenih izduvnih gasova predstavlja razliku između oečkivane i ove izražene u ovoj mapi. Pa tako 1274-1274=0. Odnosno 0mg/stk izduvnih gasova se vraća na ponovno sagorevanje.
X osa predstvalja odobrenu količinu goriva IQ izraženu u mm³. Faktor 0.01
Y osa predstavlja broj obrtaja motora izraženo u rpm. Faktor 1.00
Pronalaženje ove mape je najbrže vizuelnim pregledom u 2D prikazu. Mapa je uvek na samom početku bloka i uvek karakterističnog izgleda. Podesite prikaz na 16-bitni LoHi u 2D
Pa ako želite da se EGR ventil nikada ne otvara i samim tim nikada ne vraća deo izduvnih gasova ponovo u motor, dovoljno je da sve vrednosti u ovoj mapi podesite na maksimalnu, u ovom primeru 1274, i EGR će trajno biti zatvoren. Ovo je metoda za EDC15C7 EGR isključivanje korišćena u 95% slučajeva.
Ovom metodom isključivanja EGR-a ne rešava se problem pojavljivanja DTC-a (greške) P0404, koja neće aktivirati check engine lampicu na tabli, neće aktivirati safe mode ali će se pojavljivati prilikom čitanja dijagnostikom.
Ako samostalno gasite EGR za sopstvene potrebe ovo vam ne predstavlja problem, ali ako gasite uslužno, klijent koji nije upoznat sa materijom, smatraće pojavljivanje DTC-a P0404 kao vaš nedovoljno kvalitetno odrađen posao. Pronalaženje i isključivanje DTC-a zna nekada da bude malo komplikovanije ali to je tako sa svim ECU-ima. Može se reći da je ovo veoma, veoma jednostavno ako poredimo sa nekim ECU-om iza 2022. godine. U svakom slučaju, DTC P0404 treba tražiti u 16-bitnom hexadecimalnom prikazu, na recimo ovaj način.
Pronađeni hexadecimalni niz predstavlja sledeće:
Kad ste pronašli odgovarjući niz za trajnu eliminaciju DTC-a P0404, potrebno je da na sledeći način izvršite izmenu u kodu:
0404 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0F10 0F00 1F6A 0F7F 1F5D 0200 C300 <- P0404 ON
0404 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0F10 0F00 1F6A 0F7F 1F5D 0000 FFFF <- P0404 OFF
Switch metoda isključivanja EGR-a
Pored gore navedene kombinacije EGR setpoint + DTC off, postoji i mogućnost da koristite takozvanu switch metodu.
Switch metoda je eliminacija preko softverskog prekidača u bukvalnom prevodu. Potrebno je pronaći 8-bitnu mapu u kojoj je samo sadržana jedna vrednost 1 ili 0.
Switch, with/without (1/0) exhaust gas recirculation
Kao što i sam naslov opisuje, ova mapa određuje da li ovo vozilo ima ili nema EGR sistem.
//Switch metoda isključivanja EGR-a
1 == ima EGR
0 == nema EGR
Da biste pronašli switch, podesite 8-bitni prikaz i tražite neku od sledećih sekvenci:
0, 1, 65, 0, 7, 8, 0, 0, 1
0, 1, 65, 0, 7, 10, 0, 0, 1, 1
0, 1, 199, 0, 7, 8, 0, 0, 1, 1
0, 1, 199, 0, 7, 10, 0, 0, 1, 1
0, 7, 0, 0, 0, 14, 0, 7, 1, 1
Budite veoma oprezni pri korišćenju ove metode, zato što se uz sam switch nalaze i switch-evi za isključivanje kompresora klime ili ventila turbine… Pa se lako može isključiti nešto što ne želite.
Mana ove metode je sledeća. Kod vozila kod kojih fabrički nije predviđen EGR, na ovom izvodu iza ECU-a ne postoji otpor, dok kod vozila sa EGR-om, sam EGR aktuator stvara određeni otpor. Pa se uglavnom kod većine vozila dešava da nakon primene ove metode motor ne može da radi kao treba ako je sam EGR ventil i dalje konektovan. Zato što otpor na ovom izvodu iz ECU-a blokira rad drugih aktuatora. Dakle neophodno je iskopčati konektor iz samog EGR ventila. Ovo nije nikakav problem ako to radite na svom vozilu. Ali ako radite uslužno, pa vlasnik vozila ode u neki servis da nešto servisira, pa taj serviser vidi da je EGR diskonektovan, po nepisanom pravilu vraća konektor na mesto što ponovo izaziva problem u radu motora. A naravno ni vlasnik ni serviser pojma nemaju šta izaziva problem.
To bi bile sve meni poznate metode za EDC17C7 EGR isključivanje ili EGR-off. Kombinacije ovih metoda testirane su više stotina puta uspešno.
Za editovanje fajla koristili smo WinOLS i sve instrukcije su primenljive ukoliko se koristi ovaj program za editovanje. Demo verziju programa možete preuzeti sa zvaničnog sajta EVC Electronic, preko kojeg takođe možete kupiti legalnu verziju progrma. WinOls chip tuning program opisali smo u temi WinOLS
U okviru naše DOWNLOAD sekcije možete da kupite EDC15C7 damos, edukativni fajl koji vam može pomoći da u potpunosti ovaladate radom ovog računara. Cena fajla je samo 10€